2016. június 1.

GOODBYE, MAY!

Végre elérkezett az első Goodbye...! poszt, amit hamarosan egy Hello...! is követni fog. Ezeknek a bejegyzéseknek a tartalma megfelel egy Májusi kedvencek és Thing I Love May típusú posztnak.
Amikor megcsináltam a blogot, már akkor tudtam, hogy nálam nem lesz heti TIL..., meg havi kedvencek, de szerettem volna bemutatni -, a TIL...-hez hasonlóan,- hogy mi történt velem az elmúlt egy hónapban, milyen kedvenceim lettek, mind blogposztok, videók, esetleg sminktermékek, vagy más apróságok terén. Ezt a bejegyzést a mindig a rákövetkező hónap első napjára időzítem, hogy aztán másodikán a Hello...! következzen. A Hello...!-ban pedig előretekintést csinálunk, hogy mi lesz várható az adott hónapban.
Én személy szerint imádom ezeket olvasgatni, de nem akartam, hogy a heti két tervezett bejegyzésből az egyik egy apró lista legyen az én kis örömeimmel.
Aztán majd meglátjuk, mennyire fog ez a rendszer működni. Egyenlőre kísérleti jelleggel kipróbáljuk, de lehet, hogy a két bejegyzést össze fogom vonni.


MI TÖRTÉNT AZ ELMÚLT HÓNAPBAN?

Májusban eléggé ellazultam, már ami a nyelvtanulást illeti. Öt éves német-angol tagozatra járok, heti 12+ németórám van egy héten, azért plusz, mert mind a három némettanárom berakott a félévben egy-egy plusz órát, ezek közül az egyik tartós, szinte órarendi óra, a másik kettőn általában projekten dolgoztunk, amit épp tegnap adtunk elő a felsőbb éves német tagozatosoknak. Elég kemény volt, Jugendszene témában adtunk elő, a punkokról. Én a zenéjükről és a vallásukról beszéltem.
Angolból ellustultam az utóbbi két hétben. Nem igazán tanultam, pedig a sok igeidő miatt nem ártana folyamatosan, óráról órára átnézni az anyagot. Matekból annál jobban belehúztam. A matektanárunk elég szigorú, és keveset magyaráz, ami nagyon megnehezíti az algebrai törtekkel való műveletek miértjeinek megértését. Múlthét pénteken írtunk belőle dolgozatot, és rengeteget gyakoroltam rá, mert hármasra állok, és maximalista lévén utálnám, ha a bizonyítványomban lenne egy hármas.
Írás terén is sikerült előrelépést tenni. A koleszban tehetségek estéjét rendeztek diákhét alkalmából, és én is szerepeltem egy novellámmal, ami egy burkolt társadalomkritikává nőtte ki magát. Legalábbis az én szememben. A lényeg, hogy nagyon izgalmas volt, de ezt majd egy külön bejegyzésben még kifejtem nektek.
A nyár már itt van ezért fantasztikus, hogy meleg van, süt a nap, meg miegyebek.


KEDVENCEK


Blogposzt

Kedvenc blogposztjaim is születtek a hónapban. Az egyiket Zsófi, a Kittenish c. blog írója írta nemrégiben. A poszt az ambivertált emberekről szól, ami alapján rögtön magamra ismertem. Én is ilyen rugalmas személyiség vagyok. Az iskolában teljesen extrovertált vagyok, könnyen szóba eredek az osztálytársaimmal, míg délután otthon vagy a kollégiumban, nem tudom elviselni, ha valaki ott ugrál körülöttem, és beszélgetni akar, meg zajokat csap, amiktől legszívesebben bezárnám magam a WC-be egy jó könyvvel, meg a laptopommal.
A másik kedvencem Dóri bejegyzése lett, amiben Kerri Smith - How to Be an Explorer of the World című könyvének egyik kihívását teljesíti. Egyszerűen imádtam, és azt hiszem egyik hétvégén én is felkerekedem, hogy olyan aranyos színpalettákat hozzak a barkácsboltból.

Könyv

Április végén kezdtem bele Tarryn Fisher Kihasznált alkalom c. könyvébe, amit május elejére sikerült csak befejeznem.
A történet Oliviáról és Calebről szól, akik együtt jártak az egyetem alatt, de Olivia miatt elváltak egymástól útjaik. Pár évvel később találkoznak, Caleb autóbalesetben elvesztette az emlékezetét, így Olviának remek lehetősége nyílik, hogy újra közel kerüljön a szerelméhez. Calebnek azonban van egy barátnője, akinek még egy gyűrűt is vett a baleset előtt, és aki tudja, mit tett Olivia.
Nagyon izgalmas történet, szerethető, egyedi karakterekkel, akiknek emberi hibáik vannak.

Egyéb apróságok

Nagyon ritkán van olyan, hogy van egy kedvenc videóm. Szoktam nézni videósokat, de valahogy még egyik sem fogott meg annyira, mint Connor Franta - A Video To My Future Kids. Szerintem ezt a videót minden embernek látnia kéne. Szörnyen aranyos és közben nagyon szomorú.
Én nem tudom teljesen átérezni Connor és a természetesen a többi meleg helyzetét sem, de egyszerűen szívbemarkoló, hogy azok, akik "mások" nem élhetnek olyan életet, amilyet szeretnének, hogy mások szerint bujkálniuk és takargatniuk kellene magukat, miközben ők is egyszerű emberek, egyszerű vágyakkal, és álmokkal. Mélyebben nem szeretnék belemenni ebbe a témába, mert nem szeretnék semmiféle vitát szítani, ez az én egyéni véleményem.



A következő kedvencem egy képernyővédő, amit egy külföldi youtuber videójában láttam. Ennek az alkalmazásnak az a lényege, hogy fekete alapon fehér betűkkel kiírja az időt a képen látható módon. Nagyon minimál stílus, és nagyon jól néz ki. A Fliqlo oldalán le tudjátok tölteni Mac/Windows és iOS típusú gépekre, táblagépekre is teljesen ingyen. A letöltött alkalmazást egy mappába teszi Fliqlo néven, amiben a Fliqlo Setup-ra kattintva be tudjátok állítani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.
emerge © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.