2017. január 7.

FELTÉRKÉPEZÉS - EZ VAGYOK ÉN

Mintha az előző évvel szemben, valami más koncepció alakult volna ki a fejemben a bloggal kapcsolatban, de arról, hogy pontosan mi is az, arról halvány lila gőzöm sincs.
Annyi biztos, hogy szeretnék őszinte, mindenekelőtt önmagam lenni. Most viszont az van, hogy két tűz közé lökődtek a gondolataim; inkább a lelki világomról írjak, arról, ami a fejemben zajlik, vagy arról, ami szerintem számotokra némi haszonnal is szolgál, mint a különféle ajánlók, és kritikák. Mindkettőt abszolút lelkesedéssel csinálom, és csinálnám, de az előbbi témához úgy állok, hogy túl sok minden van, így inkább legyen a semmi. Meg amúgy is nehéz átadni magam, úgy, ahogy én látom, innen belülről. Mégsem ugyanaz a helyzet, mint amikor főszereplőt kreálunk a történetünknek. Olyankor mi vagyunk a racionálisan gondolkodó döntéshozók, akik Tinder-módra húzogatják a képernyőt a személyiségjegyek közt válogatva.


Számomra magamat, mint valós emberi lényt, olyan nehéz definiálni, mint a színeket egy születése óta vak embernek. A színek... szépek, tudod? Itt vannak pirosak, zöldek, kékek, meg minden, ami ezeknek a kombinációjából kijön. Ezek meg itt az én gondolataim. Látod? Csupa fehér, fekete, piros, vibráló sárga, meg a legsötétebb kék.
Így képernyőn keresztül, beszélhetek én arról, mennyire szeretem a kötött ruhákat, mennyire utálom az indokolatlan, képzelt hányingert, hogy ez milyen sokszor tör rám, és hogy mennyire fogalmam sincs, mi lesz velem a halál után. Számodra, kedves olvasó csak egy ál-én fog létezni. Valaki, akinek elképzelsz az én elmondásom alapján.
Ennek ellenére szeretnék próbálkozni önmagam átadásával.
Más emberek bezzeg megpróbálják "megkeresni önmagukat". Nem tudom, melyik lehetetlenebb, vagy feleslegesebb, de nem is ez a fontos, ugye?
És itt, ezzel merül fel bennem a gondolat: miért nem hagyod, hogy az emberek azt lássák benned, amit szeretnének látni? Ha úgysem vagy képes elmagyarázni a lehetetlent, minek próbálkozni? Remek kérdés, és ezért mondják, hogy inkább az érzelmeimre hallgatok, mint a logikára. Ezt akarom most csinálni, úgyhogy ezt fogom csinálni.
Szóval engedd meg nekem, hogy körbevezesselek a világomban! Ennek pedig a legegyszerűbb módja, hogy megosztom veled, melyik MBTI- személyiségtípusba tartozom.

AZ MBTI-RŐL


Az MBTI szerint az embereket 16 személyiségtípusba helyezhetjük el, négy (vagy öt) betű segítségével:

Introvertált (I) vagy Extravertált (E)
Intuítív (N) vagy Érzékelő (S)
Gondolkodó (T) vagy Érző (F)
Megítélő (J) vagy Észlelő (P)

Mit is jelentenek a betűk pontosan?


1. betű - interakcióink más emberekkel:
  • Az introvertált (I) személyek a magányos cselekvéseket kedvelik, gondolkoznak, mielőtt beszélnek és fárasztja őket a társas együttlét.
  • Az extravertált (E) személyek a csoportos cselekvéseket kedvelik, beszéd közben gondolkoznak és energiával tölti fel őket a társas együttlét.
2. betű  - világszemléletünk és információfeldolgozás:
  • Az intuitív (N) személyeknek nagy a képzelőereje, a megérzéseikre támaszkodnak, elméleteket gyártanak és arra koncentrálnak, hogy mi történhet.
  • A realista (S) személyek két lábbal állnak a földön, az érzékeikre támaszkodnak, gyakorlatias dolgokkal foglalkoznak és arra koncentrálnak, ami már megtörtént.
3. betű - döntéshozás és hogyan boldogulunk az érzelmeinkkel:
  • A logikai beállítottságú (T) személyek kemények, az eszüket követik, az objektivitásra és racionalitásra fókuszálnak.
  • Az elvi beállítottságú (F) személyek érzékenyek, a szívüket követik, a harmóniára és együttműködésre fókuszálnak.
4. betű - viszonyunk a munkához, hogyan tervezünk és hogyan hozunk döntéseket:
  • A tervező (J) személyek könnyen, határozottan döntenek, a tiszta szabályokat és irányelveket kedvelik, soha le nem késnének egy határidőről, a korlátokat keresik.
  • A kutató (P) személyek nagyon jól improvizálnak, szeretik, ha megmarad a választási lehetőségük, lazán állnak a munkájukhoz, a szabadságot keresik.
5. betű, amely a fent elhangzottakat alátámasztja és megerősíti - biztosságunk a képességeinkben és döntéseinkben:
  • Az öntudatos (-A) személyek érzelmileg stabilak, nyugodtak, lazák, nem aggódják túl a dolgokat.
  • Az óvatos (-T) személyek aggódóak, odafigyelnek a kinézetükre, sikerorientáltak és maximalisták.


Egy gyors teszt kitöltése után kiderült: INFP-T, azaz Mediátor vagyok.
Amikor először kitöltöttem ezt a tesztet, és kijött a végeredmény, és elolvashattam az elemzést, egyszerűen el voltam képedve. A szöveg tökéletesen leírt engem, az érzelmi világomat, a hozzáállásomat más emberekhez és nehéz szituációkhoz, a gondolkodásom, hogy hogyan látom a világot, ami körülvesz.
Olyan volt, mintha egész életemben kísért volna egy láthatatlan árnyék, ami látta, hogyan állok hozzá egyes dolgokhoz, és belelátott a fejembe, hogy most elém tárja, hogy ő -, mint engem racionálisan észlelő valaki, akit nem befolyásolnak a gyorsan változó érzelmeim, amit a pubertáskor idézett -, hogyan lát engem. Kísérteties volt, de nem mondom, hogy megvilágosodtam ettől. Hiszen mindezt tudtam valahol a szívem mélyén. Mégis adott egyfajta bizonyosságot.
Miután elkápráztatott ez az egyszerű, mégis nagyszerű teszt, körbeküldözgettem a legközelebbi barátaimnak, hogy töltsék ki. Amelyiküket igazán érdekelte, csakúgy, mint engem, és őszintén töltötték ki, azok hasonló módon oda voltak érte.

De mit is derített ki rólam a teszt?


(Itt idéznék pár dolgot a szövegből, mert nagyon szépen, pontosan megfogalmazza.)

Az INFP-k még a legelvetemültebb emberekben és a legtragikusabb eseményekben is keresik a jót és mindig javítani szeretnének a világon. Kívülről nyugodtnak, visszahúzódónak, sőt akár félénknek is tűnhetnek, pedig egyáltalán nem hiányzik belőlük a belső tűz és szenvedély.
Csodálatos könnyedséggel beszélnek metaforákban és példázatokban, valamint nagyon értenek ahhoz, hogy szimbólumok segítségével fejezzék ki elképzeléseiket. Ez a fajta intuitív kommunikációs stílus tökéletes mindenféle kreatív foglalkozáshoz. Az INFP-k számára fontos, hogy megértsék magukat és helyüket a világban és ezt úgy tudják a legkönnyebben megtenni, hogy belevetítik magukat műveikbe.
Könnyen tanulnak meg egy második, vagy akár harmadik nyelvet is. Rettenetesen nyomasztja őket az a sok rossz a világban, amin nem tudnak javítani.
Az INFP-k gyakran merülnek mély gondolatokba, szívesebben ábrándoznak a lehetőségekről, mint bármelyik más személyiségtípus. Ha ez nincs kordában tartva, könnyen elveszíthetik a kapcsolatot a külvilággal, és egyfajta remetelétbe merülhetnek, amiből aztán csak rengeteg munkával tudják barátaik vagy szerelmeik előcsalogatni őket.
Ez lennék én.


Ti melyik személyiségtípusba tartoztok? Mennyire illik rátok a leírás?

Az MBTI-személyiségtípusokat alkotó betűk leírásának forrása, és ahol elérhetitek a tesztet: x

10 megjegyzés:

  1. INTJ-T here :) Jó viszontlátni másnál, én anno eléggé belemerültem ebbe a témába.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A teszt után én is rákaptam, de azért nem mondanám magam szakértőnek. :)
      Ebben azért van egy kis büszke felhang, nem? Mármint a személyiségtípusunkban. Az ember csak kiejt a száján öt betűt, és akik értik meg bólogatnak, hogy "hűha". Kicsit kockának érzem magam ilyenkor, de eléggé élvezem, az az igazság. :D

      Törlés
  2. ENFP-T :D Majdnem ugyanaz! Tényleg elképesztő ez a teszt. Egy-egy része olyan szinten igaz rám, hogy az hihetetlen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akár az extrovertált unokatestvérem is lehetnél.
      A második lépés az lesz, hogy az összes barátodat ráveszed, hogy töltsék ki a tesztet. :D

      Törlés
  3. Ó, helló, én is INFP vagyok! :D Az ötödik betűről meg fogalmam sincs, arról még eddig nem hallottam, de van egy olyan érzésem, hogy nálam is a T lenne a nyerő. :D Egyébként egy másik oldalon meg Gyógyítónak hívnak minket, az szerintem még menőbb elnevezés, mint a Mediátor, én azt "használom".

    VálaszTörlés
  4. Na így most kíváncsiságból elő is kerestem azt az oldalt, itt lenne: http://lelektanitipusok.hu/jellemzes_004.html
    Szerintem itt kicsit bővebb leírást is találsz a típusokról, persze nem minden igaz, meg mondjuk az ajánlott munkáknál azért jót mosolyogtam, de azért érdekes legalább egyszer elolvasni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor elég sok mindenben hasonlítunk, már ami a személyiségünket illeti.
      Köszi, hogy megosztottad! Azt hiszem erre az oldalra én is eltévelyedtem, mikor olvasgattam a témáról, de elég komolytalannak találtam főleg a Humor és a Munka pontok miatt. (Azért jó tudni, hogy igazi hipszter lesz belőlem, nem pedig "unalmas" irodai dolgozó...) :D Egyébként itt tényleg bővebben írnak a témáról. Köszi még egyszer a fáradságot! :)

      Törlés

Üzemeltető: Blogger.
emerge © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.