2016. augusztus 27.

ANGOL NYELVŰ KÖNYVEK BŰVÖLETÉBEN

Kissé válogatós könyvmolyként sokszor ütköztem már bele érdekes könyvekbe, amiket talán nem fordítottak le magyarra. Sajnos mivel egy éve kezdtem csak angolul tanulni, a tudásom még nincs azon a szinten, hogy képes legyek élvezettel elolvasni egy idegen nyelvű könyvet (legalábbis én ezt gondoltam, amikor nekifutottam a cikknek), így rendszerint várnom kell a magyar megjelenésekre, és kizárólag magyar körökben nézelődni, hogy még véletlenül se essek rabul a külföldi könyvekbe.
Mint ahogy tudjátok már, törzsvendég vagyok az internet különböző bugyraiban, így szinte elkerülhetetlen volt a találkozás ezekkel a gyöngyszemekkel.
Most elhoztam nektek pár könyvet, amikbe - sajnos, nem sajnos, - belefutottam és nem tudtam elmenni mellettük.
Tekinthetünk erre a posztra ajánlóként, vagy akár wishlistként is. Először a Fordításra várva címet akartam adni neki, aztán ahogy fordítgattam a fülszövegeket, fejbe vertem magam, hogy amíg vártam a fordításra, el is olvashattam volna őket angolul, mert néha - számomra - meglepően gyorsan ment a mondatok megértése.
Talán egy másik bejegyzésben egy szép pro-kontra listát is öszeállíthatnék, miért lenne jó idegen nyelvű könyveket olvasni.







Nora Sakavic: The Foxhole Court (All for the game 1.)


Külföldi vloggerek és különböző fandomokon belül mozgó tumblr oldalakon még ma is ég az All for the game-láz. Különböző moodboardokat (képmontázsokat) készítenek, fanfictionöket írnak, fanvideókat készítenek és úgy általában rajonganak ezért a könyvsorozatért.
Amit tudni kell erről a könyről:
Egy három részes sorozat ( az All for the game - Mindent a játékért) első része a The Foxhole Court, 2013-ban jelent meg.
A történet elég érdekes, bátran kijelentem, hogy a legegyedibb, amivel eddig találkoztam.

Neil Josten a Palmetto állami egyetem Exy csapatának legújabb játékosa. Alacsony, gyors, és van benne egy tonna potenciál - és ő a szökevény fia a gyilkos bűnözőnek, akit Mészáros néven ismernek.
Egy szerződés aláírása a PSU rókáival az utolsó dolog, amit egy olyan srácnak, mint Neil tennie kéne. A csapatnak magas szintű profilja van, és neki nincs szüksége sportcsapat közvetítésére az ő arcának képével szerte az országban. A hazugságai csak a részletekbe menő kivizsgálásig tartanak majd, és az igazság meg fogja őt ölni.
De a csapatban nem csak Neilnek vannak titkai. Neil egyik új csapattársa az ő barátja a régi életéből, ő pedig nem tud elsétálni mellette másodszorra is. Neil túlélte a nyolc évig tartó bujkálást, talán most talált valakit és valamit, amiért megéri harcolni.

 Az Exy egy kitalált sport a történetben, egy angol youtuber videójában azt hallottam, hogy ez a lacrosse és a hoki keveréke, amit fiúk és lányok egyaránt játszanak vegyesen, és ugyanolyan népszerű, mint a foci.
A történetet már önmagában ez a fiktív sport is érdekessé teszi, aztán ott a tény, hogy a főszereplőnk apja egy gyilkos, ráadásul - a tumblr-ös képáradat tájékoztatott, hogy - egytől-egyig különleges és legfőképp szerethető szereplőkkel van tele a könyv, akik közt nem mellesleg LMBT karaktereket is találhatunk.
Engem kilóra megvett, szerintem én lennék az első, aki előrendeli a The Foxhole Court-ot, ha egyszer kiadják itthon. (Molyon egyébként kiírtam Érdeklődnék, hogy... zónába a kérdésem, hogy valamelyik kiadó tervezi-e lefordítani, de nem érkezett válasz, azért a remény hal meg utoljára.)



Francesca Zappia: Made You Up


A Made you upra Molyon akadtam rá, és először is a csodálatos borítója fogott meg, amiből levontam a kis következtetésem, hogy ez egy depressziós hangulatú könyv lesz. Nos, hogy mennyire volt igazam, azt nem tudom, mert az értékelések alapján van a regényben kellő vidámság, szomorúság, meg rejtély is. A rövid fülszöveg fordítása:

Az egyáltalán nem megbízható narrátorról, egy skizofréniás tinédzserlány képtelen megkülönböztetni a valóságot és a káprázatot, aki felfedezi - köszönhetően az ő mágikus 8-as golyójának, a kishúgának, és a fiúnak, akiről azt gondolta, képzeli -, hogy néha tényleg van valaki odakint, hogy elkapjon téged.

Ez így kellően homályos, és semmitmondó, de egy kedves könyvmoly, dottya, az értékelésében kibontotta nekünk a fő szálat. Tehát, Alex egy paranoid skizofréniában szenvedő tinédzser, ami röviden annyit tesz, hogy nem tudja eldönteni, mi az igazi és mi a képzelete szüleménye. Egy eset következtében Alex másik iskolában kezdi a tanévet, ahol megismerkedik Miles Richterrel. A történetnek röviden ennyi az alapja, ebből rengeteg mindent ki lehet hozni szerintem, és az értékelések alapján az első könyves Zappia ki is hozza őket.
A Magic 8-Balls-os utalás pedig duplán figyelemfelkeltő. Ha valaki nem tudná, ez egy ilyen műanyag labda, ami úgy néz ki, mint a nyolcas biliárdgolyó. Eldöntendő kérdéseket lehet feltenni ennek a mágikus micsodának, ő pedig megválaszolja a húsz belé programozott válasz egyikével (amik ilyen szintűek: "ne számíts rá", "kérdezz később" és "lehetséges"). Az '50-es években hódított ez a játék. Imádom, mikor a könyvekben ilyen érdekes dolgok vannak, az ilyenek mindig adnak valami pluszt a sztorinak, mert sokkal valóságosabb, 3D-s lesz tőle, elvégre nekünk köznapi embereknek is vannak fura dolgaink.
Érdeklődve várom, hátha kiveti valamelyik kiadó a hálóját erre a könyvre, mert ugye YA-kategóriába rakták, és 2015-ös termény, szóval ennek a kiadására több reményt látok, mint a The Foxhole Courtéra.



Lauren Myracle - E. Lockhart - Sarah Mlynowski: How To Be Bad


Katacita blogján akadtam erre a könyvre, ha jól emlékszem egy nyári to read lista szerűségen volt rajta ez a szépség, és én beleszerettem. Már ott felkeltette az érdeklődésem, hogy a szerzők közt E. Lockhart neve is ott díszeleg, őt pedig imádom -, és egyben utálom -, mióta megírta a Hazudósokat. Aztán elolvastam a fülszöveget, és úgy voltam vele, hogy ide vele!

Vicks a vad gyermek, akinek a barátja gyanúsan csendes mióta elment az egyetemre; Mel a jövevény, aki kétségbeesetten szeretné, hogy kedveljék; Jesse pedig bármit megtenne, hogy elkerüljön egy életet megváltoztató titkot. Mindegyiküknek megvan a maga indoka, hogy elhagyja az ő Isten háta mögötti várost, még ha csak egy hétvégére is. Így beszállnak Jesse anyukájától "kölcsön vett" kombiba, és elindulnak dél felé.
Szívek törnek össze, barátságok kérdőjeleződnek meg, és egy nevetségesen dögös idegen meg tud változtatni mindent.

Egy kombi, dögös idegenek és road trip? Nem tudom, hogy vagytok vele, de nekem felkerült a kívánságlistámra, még annak ellenére is, hogy Goodreadsen sokan lehúzták. Szerintem, ha nem is kedvenc lesz, egy egyszer olvasós könyvnek tökéletes lenne. Mondjuk jövő nyárra?




Wendy Higgins: Sweet Temptation


A könyv egy sorozat, az Angyali gonosz negyedik része, amit egyébként imádtam pár éve. Mostanra elhalt a lelkesedés, de azért érdekelne, mit tud nyújtani a Sweet Temptation, elvégre a hősszerelmesünk, Kaiden Rowe szemszögéből íródott, aki nagy kedvencem volt, és ha minden igaz, egy kis előzménnyel indítva egészen az epilógusig nyomon követné a sztori legjobb pillanatait. (Ez utóbbit csak gondolom, mert elég hosszú lenne a teljes három kötet egyben, azzal a különbséggel, hogy más narrálja.) Fülszövegként a sorozat első kötetének az összefoglalóját illesztem be:

"A tiltott gyümölcs a legédesebb. Mi lenne, ha élnének olyan kamaszok, akik születésüktől fogva elátkozottak? A bukott angyalok leányai és fiai ezzel a sorssal szembesülnek. A jólelkű Anna Whitt hatodik érzékkel született, színek kavalkádjaként látja mások érzéseit. Jól ismeri lényének ellentmondásait, hiszen megmagyarázhatatlanul vonzza a veszély. Akaratereje nehéz próba elé kerül, amikor tizenhatodik életévét betöltve megismeri a szexi Kaidan Rowe-t. A fiú bevezeti félelmetes közös örökségük titkaiba. Az efféle démonikus srácok azok, akiktől téged is távol tartanak a szüleid. Bárcsak Annát is idejében figyelmeztetné valaki! Vajon mit választ, amikor szembe kell néznie végzetével: a szentek glóriáját vagy ördögszarvakat?"

Most ennyi könyvet szedtem össze, de garantálom, hogy ha nem is a közeli, de a távoli jövőben lesz még ilyen poszt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.
emerge © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.