2018. február 6.

A TERMÉSZETES ARCÁPOLÁSI RUTINOM

2017 végén elkapott a vágy, hogy környezettudatosabban éljek -, ami még most is nagyon-nagyon aktuális számomra. Nagyon sokat nézelődtem, hogyan lehetne megreformálni az életmódomat, hogy kisebb változtatásokkal egy idő után nagyobbakat tudjak eszközölni.
Mivel az arcbőröm mindig is problémás terület volt - úgy értem, mióta beléptem a tinédzser korszakba -, magától értetődő volt, hogy ezzel kapcsolatban is újítani fogok, ráadásul első lépésként. Hiszen az embereknek akkor is voltak ilyesfajta gondjaik, amikor nem létezett ennyi kencefice, csupán gyógynövények és "boszorkányság", így elképzelhetetlen hogy ma ne lenne olyan mód, ami természetes úton segíti a bőrömemet.


MI KELL A BŐRNEK?

Először is rengeteget kutakodtam, majdnem egy hónapot töltöttem videók nézegetésével, cikkek olvasásával, árak és márkák böngészésével, és végül arra jutottam, hogy növényi olajakat fogok használni. Ez egyáltalán nem hangzott furcsán számomra annak ellenére, hogy inkább zsíros a bőröm, valamiért jó megérzésem volt az egésszel kapcsolatban. Két fontos forrást jelölnék meg, amik nekem meghozták a kedvem, az egyik holistichabits videója, a másik pedig egy azóta kedvencemmé avanzsált görög lány, Kristen Leo videója. Ők az Oil Cleansing Methodot népszerűsítik (röviden csak OCM), amin belül mindenféle növényi olajakkal lehet "játszadozni", például van kókuszolaj, sárgabarackolaj, szőlőmagolaj, argánolaj, mandulaolaj és még nagyon-nagyon sok minden más. Az előbbi videó inkább a receptekre koncentrál, míg az utóbbi általánosságban mutatja be ezeket az olajokat, tehát elsőnek annak a megnézését ajánlanám.
Ezek alapján belevetettem magam a témába, mindennek egyesével utánanéztem, és igyekeztem kiválasztani azt a növényt, ami az én bőrömet a leginkább segítené.
Ehhez fontos tisztában lenni, hogy mire is van szüksége a bőrödnek. Az enyém zsíros, emiatt sok pattanással küszködtem, a pórusaim teljesen ki voltak tágulva, emiatt a miteszerek sem kerültek el, viszont (!) a zsíros bőrnek is szüksége van hidratálásra, különben ha folyton csak olyan termékeket használunk, amik szárítják, még több faggyút fog termelni és még inkább zsíros lesz.
Végül is két kísérleti olajt választottam, a teafaolajt -, amiről már előtte is nagyon sok jót hallottam -, és a jojobaolajt. Az előbbi kicsit szárítja, fertőtleníti a bőrt és csökkenti a gyulladást, a jojoba pedig hidratálja - ez inkább olajos érzetet hagy maga után, amitől eleinte meg is ijedtem, de a bőr azt hiszi, a jojobaolaj az általa termelt faggyú, így leáll a termeléssel, a jojoba pedig ki tudja tisztítani a mélyebb rétegeket is.


A GYAKORLATBAN

Fontos leszögezni, hogy mióta átváltottam erre a rutinra, nem használok semmilyen alapozót vagy korrektort, mert ezek csak rásegítettek a bőröm zsírossá válására. Kizárólag szempillaspirált teszek fel és egy kis szemöldökceruzával korrigálom a szemöldököm, ígynem igazán van szükségem sminklemosóra, tehát a rutinomat nem előzi meg semmilyen mostanában népszerűvé vált micellás víz. Két csepp teafaolajat szoktam a kezemre cseppenteni fürdéskor, amit belemaszírozok az arcbőrömbe. A teafaolajtól teljesen puha, de zsírtalan érzet lesz az arcomon, teljesen felfrissül, de ugye a hidratálás sem maradhat el. Tehát fürdés után száraz bőrre egy vattakorong segítségével felviszek szintén két csepp jojobaolajt, ami elég... hát, olajos, szóval finoman kell vele bánni. Így szoktam lefeküdni, és bár első este nagyon féltem, hogy reggelre a párnám is ilyen olajos lesz, nem történt semmi, a bőr a nagy részét beszívja, amit meg mégsem azt egy Garnieres kímélő tonikkal törlöm le reggel. Ez az egyetlen termék, ami nem organikus 100%-ban, de amint elfogy (, mert nem pazarlunk), keresek valamit, amivel ezt felválthatom.


BEVÁLIK?

Nos, én már két-három hónapja folytatom ezt a rutint, és bár tudom, hogy nem tökéletes, és még kísérletezgetni kell vele, azt mondhatom, bevált. A mitesszerjeim ritkultak, nincs olyan pattanásom, ami úgymond megérett és ki lehet nyomkodni, csak kis piros foltjaim vannak még, azt is szerintem a rossz étkezés miatt szedem össze, mert ugye néha nem tudok ellentmondani egy kis lángosnak (vagy kettőnek), chipsnek, a csokinak meg pláne nem. A legnagyobb meglepetést azonban az okozta, hogy a bőröm már nem is annyira hajlamos a zsírosodásra! Ezt éppen a napokban vettem észre, és alig bírtam megállni, hogy ne tapicskoljam az arcom egész nap.


AZ ÁRAK

Ha környezetvédelemről, vagy bio cuccokról van szó, rögtön mindenki a pénztárcájára gondol, elvégre nem hiába használjuk azokat a káros termékeket - azok olcsóbbak. Legalábbis első ránézésre úgy tűnik.
A Tebamol márkájú teafaolajból 10 ml-es kiszerelés kapható gyógyszertárakban, körülbelül 1400 Forintért, és ez másfél hónapra tökéletesen elég napi két csepp használata mellett. A jojobaolaj ára kicsit ijesztőbb, ugyanis 2500 felett kezdődik a legolcsóbb internetes shoppokban is, viszont az üvegcse, amit két-három hónapja használok, 50 ml-es és még a negyede sem fogyott el, szerintem egy fél évet biztos ki fog bírni (Aromax márkájú). A Garnieres tonik pedig már megvolt, így az nem fájt semennyibe.
Egy kicsit osztottam szoroztam, és ha egy kb. 800 forintos arctisztítóval számolunk, amiből havonta elhasználunk egyet, plusz hozzáadunk egy 1000 forintos éjjeli krémet, tonikot vagy akármit (, mert tudom, hogy átlagban nem csak egy kenceficét használ a nő nemű népség), és ezt kétszer vesszük, mert ugye fél évre számoltam az árakat, akkor azt kapjuk, hogy az én rutinom 6 hónapra 6700, míg egy alap rutin olcsó termékekkel 6800.
Tehát nemhogy nem drágább semmivel ezeknek az olajoknak az ára, de talán még olcsóbban is ki lehet jönni belőle. De még ha horribilisebb összegbe is kerülne így az arcbőröm tisztítása, nekem akkor is megérné, mert számomra az eredmény tényleg látható volt, arról pedig még nem is beszéltem, hogy ezek környezetkímélőbbek, mivel nem tartalmaznak vegyszereket.


Természetesen nem vagyunk egyformák. Én szívből ajánlom ennek a módszernek a kipróbálását, de nem állíthatjuk száz százalékig, hogy ez fog segíteni a ti bőrötökön is.
Viszont így a végére lenne pár tanácsom, amit attól függetlenül magatokra vehettek, hogy nem olajakat használtok:
  • Én az első pár hétben nem láttam változást, sőt mintha rosszabbodott volna a helyzet, de mindig is azt vallottam, hogy a bőrnek idő kell, hogy megszokja a változást. És valóban a kezdeti döcögés után mostanra teljesen elégedett vagyok.
  • A másik fontos dolog, hogy akármilyen módszereitek is vannak, használjátok a bőrápoló szereket rendszerességgel és ne szeszélyesen össze-vissza váltogassátok, mit hogyan és mikor használtok. A bőr nem szereti a meglepetéseket, így a változást sem.
  • Sokat segíthet még, ha kicsit megpróbáljátok csökkenteni a stressz-szinteteket és esetleg többet isztok.

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon szuperül hangzik! Nem is hallottam még az ilyen típusú rutinról :D Jelenleg teljesen meg vagyok elégedve a rutinommal, de ha változtatni fogok, biztosan beleveszem ezeket az olajokat! :)
    Ui: Úgy örülök, hogy van új bejegyzes *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kinek a pap, kinek a papné, azért szerintem jó tudni az ilyen módszerekről is, hátha valakinek egyszer ez adja majd meg a kívánt hatást.
      U.I.: Én iiis! Most egy kicsit beccsúsztam a határidőkkel, mert a versenyem után szükségem volt egy szusszanásra, na meg nagyban dolgozok a 2018-as filmlistán, ami kicsit nagy falatnak bizonyult. De igyekszem, ahogy tudok! :D

      Törlés

Üzemeltető: Blogger.
emerge © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.