2017. május 21.

BLOGSZÜLINAP: EGY POSZT SZÜLETÉSE

Újra itt egy szülinapi különkiadással!
Ezidáig nem akartam megírni ezt a posztot, mert egyszerűen a "most leülök és posztot írok"-dolognak nincsenek meghatározott tényezői,  mindenesetre azt gondoltam, ha már blogszülinap, ami csak egyszer van az évben, akkor csináljunk valami olyat, ami még nem volt.



AZ ÖTLET
Általában dúskálok az ötletekben. Mármint, ez nem dicsekvés, csak szimpla tény, hogy tele van a blogger piszkozatokkal, van amelyiknek csak a címe van meg, van amelyik gyakorlatilag félig be is van fejezve (khm... Z világháború könyvkritika), egyszerűen csak nem lett publikálva valamiért, mostanra pedig elfelejtettem, mit is akartam kezdeni vele. Mert van egy olyan rossz szokásom, hogy nem írok vázlatot. Ha jön az ötlet, érlelgetem magamban, míg nyugodt körülmények közt le nem tudok ülni a gép elé, és akkor egy csapásra megírom - jobb esetben az egész - posztot.
Na de hol van a mókatáram forrása? Őszintén szólva mivel rengeteg sorozatot nézek, és könyvet olvasok, és a blog alapja leginkább ez, így nincs sokat gondolkodni, miről írjak. Hiszen mindig van valami aktuális. Ezzel csak az a baj, hogy néha én is csak úgy nézek egy sorozatot, mert szórakoztat, mert kikapcsol, és ha tudom, hogy ebből cikk lesz, akkor rögtön az jár a fejemben végig, hogy mit fogok írni nektek, mert nyilván nem intézhetek el egy ilyen posztot azzal, hogy jól megcsinálták, hangulatos volt. A Feltérképezés posztokban pedig csak kiöntöm a szívemet nektek arról, ami éppen foglalkoztat.

A HELY
Tehát ötlet van, de mégis hol írjam meg?
Ez a pont csak azért macerás, mert gyakorlatilag háromfelé vagyok szakadva lakás szempontjából; koli, apu háza, nagymamámék, ahol anyuval lakunk. A kollégiumban utálok írni, mert nekem nagyon fontos, hogy csend és nyugalom legyen ilyenkor körülöttem. Viszont egy kis szobában, ahová négyen vagyunk bezárva nagyon nehéz "elvonulni", és lélekben jelen lenni az írásnál.
Mamáéknál is hasonló a helyzet. Ha behúzódom a nővéremmel közös szobába, mindenki kérdezősködni kezd, hogy hol vagyok, meg egy idő után panaszkodnak, hogy sosem vagyok a családdal, így néha, ha már nagyon írhatnékom van, beülök a fotelbe, a szoba egyik sarkába és elpötyögök ott.
A kedvenc helyem viszont egyértelműen apukám háza, ahol felnőttem, és ahol mindig nyugalom van. Itt is közös szobám van a nővéremmel, de apa nem szokott haragudni, ha eltűnök egy délutánra.
Szóval nekem nincs ilyen szép íróasztalom kényelmes székkel, inspiráló képekkel a falon, ahová le tudnék ülni, de én ugyanúgy szeretem a meleg ágyamat/fotelemet, ha pedig elakadok, ki tudok bámulni az ablakon is.

ZENE
Nagyon fontos tényező, hogy bár körülöttem csendnek és nyugalomnak kell lennie, sokszor hallgatok fülhallgatóval zenét. Ezek általában olyan összeállítások, amik nem olyan számokból állnak, amiknek a szövegét oda-vissza fújom. Régebben az 8tracks-et használtam playlist-keresésre, de mostanában ráálltam, hogy a YouTube-on hallgatok lo-fit a Steezyaf csatorna jóvoltából, vagy noname indie bandák az alexrainbirdMusic nevű csatornán. Rossz wi-fi esetén folyamatos lejátszásra állítok egy lassú zenét.

SZERKESZTÉS
Ha megírtam a bejegyzést, általában még végigmegyek rajta egyszer, dőlt, félkövér betűket használok, vagy nagy betűket. A szövegbe az Unsplash nevű oldalról szoktam képeket válogatni. Van, hogy ezzel annyit pepecselek, mint az egész poszt megírásával, mert hajlamos vagyok eltévelyedni. A képeket még szerkeszteni szoktam egy méretre igazítás erejéig (600px szélességű minden kép az összhang kedvéért). Ehhez a PhotoScape-et használom, amit nagyon egyszerűen le lehet tölteni netről, az alkalmazása csak egy csettintés, és kész is. Ezután címkéket adok hozzá a poszthoz, beszúrom az ugrást, és átírom a címet nagybetűsre. Ez az utolsó lépés, mert szeretem, ha a bejegyzéseknél tisztán látom, mi az, ami még nincs kész, mit lehet már publikálni. Ha minden kész egy katt a közzététel gombra, és a poszt máris a világhálón landol.

HIRDETÉS
Miután elkészültem mindennel, a poszt már a blogon várja az olvasókat, belépek a bloggeres Facebook-profilomba, hogy a blogos csoportokban írok egy pár mondatot az aktuális hirdetnivalóról, és linkelem, amit kell. Csak ott szoktalak értesíteni titeket
Az egész írás ezen részét szeretem a legjobban, mert mindig azt gondoltam, hogy a cikkes blogoknál nagyon fontos az olvasók visszajelzése, így szeretem egy ideig frissítgetni a statisztikát és nézni, ahogy egyre többen kattintotok, és mivel az én olvasóim hiperszuper jófejek, szoktam kapni tőletek kommenteket.

Ti hol és hogy írtok? Milyen zenét szerettek hallgatni, és honnan szerzitek az ötletet?

2 megjegyzés:

  1. Hozzád hasonlóan mindig a kanapéra kuckózom be és ott pötyögök. Sosem tudnék leülni egy asztalhoz a laptopommal, hogy 'Na, most írok'. Az inspiráló képeim egyedül a We Heart Iton találhatóak meg, de ott százával :D
    Általában az aktuális kedvenc zenémet állítom ismétlésre és azt hallgatom, de van, hogy csak Youtube-on hagyom váltakozni a zenéket.
    Örülök, hogy megismerhettem, te hogyan készítesz el egy bejegyzést :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kommented most megnyugtatott, hogy nem csak én vagyok ilyen "laza", hogy csak leülök írni és nem készülök rá+nincs külön íróasztalom mindenféle motiváló képekkel. Bár kinek a pap, kinek a papné :D

      Törlés

Üzemeltető: Blogger.
emerge © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.