2018. május 24.

BLOGSZÜLINAP: MINDEN SOROZAT, AMIT NÉZEK

Tavaly, talán épp egy éve készítettem egy ilyen posztot (itt-itt), de azóta sok változás történt - van, amit befejeztem, új elemek kerültek fel a listára... Igyekeztem ezúttal alaposabb munkát végezni, mint legutóbb, és most a könnyebb átláthatóság kedvéért 4 kategóriába osztottam mindent: vannak a befejezettek (, amiket az első résztől a legutolsóig végignéztem), a folyamatban lévők (, amiknél új évadra várok, most nézem az aktuális évadot, vagy csak arra várnak, hogy rájuk jusson a sor), a szüneteltetettek (, amiket mostanában nem kívánok folytatni, vagy feliratra várok) és a félbehagyottak (, amiket ősidők óta nem néztem, és valószínűleg nem is fogok folytatni). A címek alatt pedig néhány információt találhattok a hosszúságról, műfajról és az egy mondatos véleményemről, valamint a korábbi értékelések linkjét is beszúrtam, tehát ha valami felkelti a figyelmeteket, utána tudtok nézni.
A lista folyamatosan frissülni fog!




BEFEJEZETT


Bates Motel
↳5 évad, pszichológiai thriller, horroros beütéssel, a Psycho c. Hitchcock-film előzménytörténete - imádtam; mindenki nézze meg, mert igazán elgondolkodtató (írtam róla itt)
Scream
↳2 évad (elképzelhető, hogy lesz harmadik évad), horror, slasher, a Sikoly filmek inspirálták - az első évadot ajánlom azoknak, akik bele akarnak kóstolni a műfajba; a többi csak a népszerűségi hullám meglovaglása (írtam róla itt)
11.22.63
↳8 részes miniszéria, misztikus, thriller, időutazás, Stephen King azonos című könyve alapján - teljes szívemből ajánlom; James Franco egy csoda
Eyewitness
↳10 részes miniszéria, thriller, dráma, LMBTQ+ - nem csak a műfaj kedvelőinek ajánlom; a főszereplő fiú páros valami imádnivaló (értékelés itt)
Over The Garden Wall
↳10 részes miniszéria, animációs, fantasy, kaland, 20-as évek és őszi hangulat - Halottak napja környékére időzítsétek; imádni fogjátok, garantáltan meghozza a kedvet az őszhöz (értékelés itt)
Carrie naplója
↳2 évad, csajos dráma, a Szex és New York előzménytörténete, 80-as évek hangulat - már a ruhák miatt megéri megnézni, a szerelmi szál pedig csak ráadás
SKAM
↳4 évad, antalóg dráma, norvég, LMBTQ+ - az egyik kedvenc sorozatom; a tanulságai miatt fiataloknak kötelező (értékelés itt)
Guidance
↳3 évad, dráma, zaklatás - a második évadért legalább megéri megnézni, érdekes témákat boncolgat (értékelés itt)
Girlboss
↳13 részes minisorozat, csajos, vígjáték, igaz történet - lehet nem szeretni az igaz történeteken alapuló sorozatokat/filmeket? szerintem nem; ez a sorozat is pont jókor, pont jó helyen ért
Riviéra
↳10 részes, bűnügyi dráma - a tavalyi nyaram sorozata; nagymamámmal, dédimamámmal és nővéremmel néztem együtt, és mindannyian imádtuk (bár az idősek elaludtak rajta, a nővérem pedig nem követte végig); de elejétől a végéig izgalmas és érdekes volt
Red Band Society
↳13 részes miniszéria, kórházi dráma - régen láttam, de nagyon szerettem; az első sorozat, amit végignéztem
Álmok éjszakája
↳10 részes sorozat, tini vígjáték, dráma - egy nyári unatkozós délutánra tökéletes, de szerintem senkinek nem lesz a kedvence


FOLYAMATBAN


Modern család
↳9 évad, családi vígjáték, szitkom - a 9. évadnál járok; az, hogy idáig követtem, mutatja, hogy imádom; az egyik kedvencem (értékelés itt)
A klikk/Clique
↳1 évad (jön a 2. elméletileg), dráma, thriller - az egyik legjobb minisorozat; lányok, Riverdale helyett ajánlanám! (értékelés itt)
Outlander
↳3 évad (jön a 4.), fantasy, dráma, időutazás, kosztümös - az egyik kedvencem; elképesztően izgalmas, de lassan indul be; ne adjátok fel az első rész után! (értékelés itt)
A szolgálólány meséje
↳2 évad (jön a 3. évad), sci-fi, dráma - sosem olvastam Orwell Állatfarmját, de hasonlónak képzelem: gondolatébresztő ugyanakkor rémisztő; izgalmas és sokat lehet belőle tanulni
13 okom volt
↳2 évad, dráma, öngyilkosság, zaklatás - a 2. évadot elkezdtem, de nem tudom, folytatni fogom-e; az első évadot imádtam, de így látatlanban azt mondom, nem kellett volna folytatni
Trónok harca
↳7 évad (jön a 8.), fantasy, kaland, 18+ - nem hiába a legnézettebb sorozat; a műfajában meghatározó; ma már szinte kötelező
Stranger Things
↳2 évad (jön a 3.), sci-fi, thriller, 80-as évek - retro és én imádom, ahogy van; tökéletes sorozat, nem tudnék belekötni (értékelés itt)
The End of the F***ing World
↳1 évad (jön a 2.), dráma, sötét humor - a legfurább sorozat, amit láttam; nem hiába nem írtam róla értékelést, sokáig emésztgettem róla a gondolataimat, és még ma sem tudom, hogy imádtam, vagy utáltam
The Royals
↳4 évad (jön az 5. remélhetőleg), dráma - tökéletes kikapcsolódás, ha nem is hibátlan a sorozat (írtam róla itt), de ezzel a 4. évaddal még jobban megszerettem, nagyon jól fel van építve, és érik egy értékelés róla
Finding Carter
↳2 évad, dráma, romantikus - a 2. évad közepe felé jártam; elég régen néztem, mert nem tudom, hol járok és lusta vagyok visszakeresni az utolsó részt, amit láttam; ez sem egy hibátlan sorozat, de a szívemhez nőttek a szereplők (írtam róla itt)
Flash - A Villám
↳4 évad, misztikus, akció, dráma, szuperhősös - a 4. évad közepén vesztem el valahol; nagyon szeretem a szuperhősöket, és ez az egyetlen ilyen sorozat, amit nézek; habár a történet az évadok haladtával kezd laposodni, néha jól esik belemerülni Barry Allen világába
Különcök és stréberek
↳1 évad, dráma, vígjáték, 90-es és 2000-es évek - ezt is a fordítás hiánya miatt nem néztem, de már nem sok van belőle
Hatalmas kis hazugságok
↳1 évad (jön a 2.), dráma, krimi - kíváncsiságból néztem bele, de ott tartott a képernyő előtt a téma: mindig érdekelt a kisvárosi lakók drámája és legfőképp a tökéletes életek mögött megbúvó tökéletlenségek, mindez pedig egy rettentően izgalmasan felépített krimibe csomagolva; sok helyen elcsúszhatott volna a sorozat, de remekül helyt állt, mindenkinek ajánlom 


SZÜNETELTETEM


Az élet csajos oldala
↳6 évad (befejezett), dráma, szitkom - talán az első 2 évadot láttam; nekem túl sok volt benne a szexista poén
Quantico
↳2 évad (befejezett), bűnügyi dráma - a 2. évad lenne soron, de úgy döntöttem, egyenlőre elég annyi sorozat, amit nézek (értékelés itt és itt)
Orphan Black
↳5 évad (befejezett), sci-fi, thriller - a 2. évadig jutottam; nem az én stílusom ez a sorozat, kell hozzá egy bizonyos hangulat, hogy leüljek nézni (írtam róla itt)
Jane The Virgin
↳4 évad, családi dráma, komédia - az 1. évadot néztem végig; ez sem igazán az én stílusom, szappanoperát kifigurázó stílusa teszi egyedien viccessé
Így jártam anyátokkal
↳9 évad (befejezett), szitkom - hellyel-közzel néztem, igazából nincs vele különösebb problémám, azon kívül, hogy elnyújtották, mint a rétes tésztát
Hindsight
↳1 évad (befejezett), romantikus dráma, misztikus, időutazás - az első részt láttam csak, mert a többi rész nem elérhető sajnos (értékelés itt)
True Blood
↳7 évad, fantasy, vámpírok, horror, 18+ - még fiatalabb voltam, amikor nővérem nézte, ez volt az első sorozat, amit imádtam, és többször is elkezdtem nézni, csak nagyon véres és durva volt nekem


FÉLBEHAGYTAM


Teen Wolf
↳6 évad, fantasy, dráma, vérfarkasok - a 6. évad elejét még néztem, de mivel Stiles nem igazán volt benne, és csak miatta maradtam, végül meguntam; mindig ugyanaz történik benne; már Isaac eltünésekor gondolhattam volna, hogy felesleges folytatni
Pretty Little Liars
↳7 évad, dráma, átcsapott misztikusba - a 6. évad közepéig tartottam a lépést, aztán felhagytam önmagam kínzásával; komolyan írnom kéne egy posztot, miért ez a világtörténelem legcsapnivalóbb sorozata
Gossip Girl
↳6 évad, dráma - a 4. évadig néztem; a PLL-re hajazó ostoba fordulatokkal dolgoznak, köszi, de inkább nem kérek belőle
Famous In Love
↳2 évad, dráma - az első részt láttam, hogy a többit miért nem, arról épp a blogszülinap keretein belül írtam (értékelés itt)
The 100
↳5 évad, dráma, sci-fi - az első részt láttam; nem az én stílusom
Kínos
↳5 évad, dráma, vígjáték - nem tudom, meddig láttam; tényleg ez a legkínosabb sorozat; Jenna szenvedései meg az idegesítő vörös hajú barátnője elüldöztek
Faking it (Simlis spinék)
↳3 évad, dráma, vígjáték - nem is tudtam, hogy ez 3 évados! szerintem az elsőnél abbahagytam, pedig nem volt rossz sorozat
The Secret Circle
↳1 évad, fantasy, dráma - az első pár részt néztem meg; nem találtam benne semmi különlegeset, a szereplők is unszimpatikusak voltak
Így jártam anyátokkal
↳9 évad, szitkom - ez a sorozat a másnapos szombat délelőttökre jó, hogy végignézzem, arra nem; nincs különösebb bajom vele, de indokolatlanul hosszú
Vámpírnaplók
↳8 évad, fantasy, vámpírok - ezt is a nővérem szerettette meg velem; nincs különösebb oka annak, hogy nem néztem végig
Riverdale
↳2 évad, dráma, próbál thriller lenni? vagy horror? - a 2. évad közepén adtam fel; teljesen logikátlan események és motivációk egy kupacra hányva; szerintem csak azért csinálják, mert van, aki nézi, nem pedig azért, mert jó


Ti miket néztek és hány sorozatot? Van, amiben eltér a véleményünk?


-----
Utószó és egy elrejtett hatodik poszt

Mivel vége a blogszülinapi posztáradatnak gondoltam szólok pár szót erről az elmúlt öt napról. Nagyon köszönöm még egyszer, hogy itt vagytok, olvastok és kommenteltek. Minden nap alig vártam a délután 5 órát, hogy kirepüljön a kezeim közül az új poszt. Amikor pár hónapja magam alatt voltam, felmerült, hogy ezek lesznek az utolsó posztjaim, utána elmegyek egy kis pihenőre. De annyira szerettem írni ezeket, és nemhogy kifogytam az ötletekből a folyamatos posztolás miatt, hanem még több piszkozat lett a fejemben (tanulok, látjátok?). És amíg érzem ezt a hullámot, addig meglovagolom. Szóval egy ideig még olvashattok ;)
A posztáradatba csempésztem egy kis pluszt, ami kiadott volna egy hatodik posztot. Ha szemfülesek voltatok, észre is vehettétek! A kollázsok középpontjába egy-egy művészeti alkotást állítottam, amik megragadták a tekintetemet, és elgondolkodtattak, így szerettem volna feleleveníteni Az interneten akadtam rájuk sorozatot, és persze tökéletes párosítás volt az ismétlődő kollázsalaphoz, amit eredetileg kigondoltam. Szeretném, ha benéznétek ezekhez a művészekhez, a nevükre kattintva elérhetitek a honlapjukat, ahol még több alkotásukban gyönyörködhettek!
1. poszt: John Baldessari szórakoztató, ugyanakkor elgondolkodtató képei
2. poszt: Evan M. Cohen fekete-fehér csodája egyedi stílusba csomagolva
3. poszt: Courtney Menard rajza, amit a falamra is nagyon szívesen kitennék
4. poszt: Christian Russo illusztrációja; mindegyik műve bizarr hangulatot kelt, de imádom
5. poszt: Linn Fritz egyszerű vonalai a letisztultság jegyében

Melyik műalkotás volt a kedvencetek?

3 megjegyzés:

  1. Huuu, mennyi sorozat! A legtöbbet hallomásból mindenképp ismerem, de sokat nézek/néztem én is. Pl a Teen wolfot és a pll-t végig szenvedtem :D Nem hagytál ki velük sokat... Az Over the garden wall-t a te ajánlásodra néztem végig a barátaimmal és mindenkinek nagyon tetszett ;) A Skamet és az Eyewitness-t pedig mindenképp megnézem most már! Most épp a 13 okom voltat nézem, az első évadot, imádom *-*
    Amit ajánlanék, - bár pont most kapott kaszát, ráadásul függővéggel zárul - az a Lucifer. Nekem az egyik kedvencem, de szigorúan csak angolul! A magyar szinkron pocsék lett és Tom Ellis brit akcentusa az amerikaiak között kincs ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Imádtam mindegyik posztot és szuperek lettek a kollázsok, ámulok rajtuk! Nagyon jó ötlet volt a művészekhez kötni őket *-*

      Törlés
    2. De örülök, hogy a barátaidnak is tetszett az Over the garden wall! *-* A skamet es az eyewitnesst mindenképp kerítsd sorra a nyáron! Én meg megnézem majd a lucifert ;)
      Most a 13 okom volt 2x1-et néztem, de nem tetszett, amit láttam :c kis dilemmában vagyok, hogy folytassam-e.
      Köszönöm a kedves szavakat! Úgy örülök, hogy végig itt voltál! <3

      Törlés

Üzemeltető: Blogger.
emerge © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.