2016. május 27.

ÖT SOROZAT, AMIT MÉG NEM LÁTTÁL, PEDIG KELLETT VOLNA


Sorozatfüggő lévén olyan sorozatokba is beleestem már, amikről nemhogy a barátaim, de még a legtöbb sorozatnéző sem hallott soha. Eleinte mikor elkezdtem ezeket nézni, úgy éreztem, szétrobbanok, ha nem beszélhetem meg valakivel, hogy mit néztem hétvégén, és hogy tetszett. Aztán fokozatsan elhagytam ezt a vágyat. Kezdtem megszokni, hogy tele van a fejem olyan dolgokkal, amikről az emberek többségének nincs tudomása.
Egyfajta blogindító löketnek szánom ezt a bejegyzést, amiben bemutatok nektek öt olyan sorozatot, amik a rivaldafényen kívül esnek. A legtöbb szerintem nem jönne be minden tinédzsernek, és felnőttnek, inkább egy korosztályt céloz meg, egy szokatlan stílusú réteg érdeklődését tartatja fenn, és ezért nem akkora a rajongótáboruk.
Én sorozatok terén nagyon változatos vagyok, de szerintem ez a lenti listából érződik is. A drámától a sci-fin át mindent megnézek, és általában tetszik is, amit látok. Így én is szeretnélek buzdítani titeket, hogy nézzetek bele mindegyikbe, mert lehet, hogy az ajánló alapján csak legyintesz, hogy ez nem az én műfajom, de belenézve talán megszereted. Tegyetek próbát!
Egyébként, ha van hozzá kedvetek, írjátok meg kommentben, milyen sorozatokat néztek, amiket kevesen ismernek. Talán ha lesz hozzá kedvetek, csinálhatunk belőle reakció-bejegyzéseket is. Mindenre nyitott vagyok.



ORPHAN BLACK

Sarah Manning a vonatállomáson szemtanúja lesz egy nő öngyilkosságának, aki pont úgy néz ki, mint ő. Sarah ellopja az ismeretlen nő táskáját, a személyazonosságával együtt. Megtudja, hogy az öngyilkos rendőrként dolgozott, és egy civil lelövése miatt vád alatt áll. Közben lenullázza a nő számláit, hogy magához vehesse elhagyott kislányát, most, hogy új élete által megszabadult drogdíler exbarátjától. Ráadásul kiderül, hogy van egy halom klónja, akiket öldös valaki. Úgy tűnik az új személyazonosságának sincs fényesebb élete.
A főszereplőnő, Tatiana Maslany színészi játéka fantasztikus, ha engem kérdeztek. Ahogy eljátszik több szerepet is, egy azon epizódban...! Ez a sorozat összességében a sci-fi rajongókat fogja elcsábítani. Minden rész izgalmas, fordulatos, misztikus és egy kicsit hátborzongató. Ha túlteszed magad a kezdeti sokkon, hogy ez a sorozat nem olyan, amit megszoktál, nagyon sok jó élményed lesz.



BATES MOTEL

A Bates Motel a híres Hitchcock film, a Psycho előzménysorozata. A középpontban Norma és Norman Bates, anya és fia állnak. Norma férjének halála után költöznek White Pine Bay-be, ahol egy ősrégi motel lesz az új otthonuk. Norman megismerkedik néhány vele egykorúval, akiktől az anyja talán túlságosan is védi a fiát. Igazából a sorozat erről a kapcsolatról szól Norma és Norman között, amelyben érezzük, és egy idő után tudjuk is, hogy Norman nem százas. És nem azért, mert eleve fura, hanem mert szellemileg sincs valami rendben vele.
Nem tudom elmondani a többit spoiler nélkül, ezért inkább csak annyit, hogy van benne vér, meg durva dolgok. Mindenképp ajánlanám a thriller és a horror kedvelőinek, de arra ne számítsatok, hogy minden rész bővelkedni fog akcióban. Nekem kell hozzá egyfajta hangulat, de amikor van, akkor nagyon szeretem nézni a főszereplők jellemváltozását.



SCREAM

Ha már az előbb pszichopatákról, meg gyilkolászásról írtam, akkor lássunk egy valódi, műfajában is olyan jellegű sorozatot.
A Scream c. slasher sorozatot a Sikoly ihlette, egyszóval mire is számíthatunk? Vérre, ijesztgetésre és erős, vicces karakterekre -, akiket majd talán elveszítünk?
De kezdjük az elejéről. A Scream Nina, a kisvárosi gimi legnépszerűbb diákjának a brutális meggyilkolásával kezdődik. A szereplők eleinte nem is tudják, mi áll előttük -, vagy inkább mögöttük? -, de azért felröppen egy-két pletyka elfeledett városi legendákról, majd megérkeznek az első fenyegetések is.
Olvastam rossz kritikát róla, de én nem vártam a sorozattól sok mindent, ráadásul ez volt az első horror-sorozatom, ha az American Horror Story-t nem vesszük figyelembe és talán ezért tetszett. Szóval ajánlanám olyanoknak, akik csak esti kikapcsolódásként valami hátborzongatót akarnak nézni, és hozzám hasonlóan nem várnak nagy dolgokat.
Egyébként  május 30-án jön ki a második évad, és ha esetleg van igény rá, csinálhatunk egy kibeszélőt a blogon.



THE ROYALS

A The Royals egy kitalált, angol uralkodó család életét mutatja be. Az uralkodó gyermekei közül a két legfiatalabb, Liam és Eleanor élete csupa mulatság és fényűzés, elletétben bátyjukéval, aki a trón örököse, ami rengeteg felelősséggel jár. Robert halálával a dolgok a fejükre állnak és az uralkodó a monarchia eltörlésén gondolkozik. Ezzel elkezdődik az ármánykodás az uralkodónő és Cyrus, az uralkodó öccse szövetségében. Közben Liam herceg belezúg a testőrség vezetőjének lányába, Eleanor pedig belebonyolódik egy furcsa kapcsolatba a testőrével.
Hazugságok, titkok, szerelmek. A polgárok bezzeg azt sem tudják, mi folyik a palota falai között.
Szerintem a sorozat nézése közben az ember három dologra jön rá: először, nem minden az, aminek látszik, másodszor, még a királyi család élete is lehet szívás és harmadszor, ne akarj ujjat húzni a királynővel!


FINDING CARTER

A történet Carter Stevensről szól, aki 17 éves, és csak most jön rá, hogy gyerekkorában elrabolták. Az idegen nő, akit anyjának tekintett, és szeretett, hirtelen egy bűnözővé vált. Carter visszakerül a valódi, biológiai családjához, ahol teljesen más élet, barátok, és szerelmek várják. A lány nehezen szokik bele az új környezetbe, miközben próbálja kideríteni a titkokat, amelyeknek csak a felét tudja.
Alapjáraton a sorozat egy dráma, de ez senkit ne riasszon vissza! A szereplők tinédzserek, tinédzser gondokkal, gimibe járnak, szerelmesek, próbálják megtalálni magukat. Szerintem a Finding Carter titka, amiért ennyire jó, és abszolút ajánlom, hogy rengeteg erős karakterrel dolgozik, és mindenki tud találni valakit, akivel azonosulni tud. A másik, ahogyan az alapsztori kibontakozik, és valami többé válik. Valami elképesztő. Tényleg rengeteg minden van, amit nem tudunk, még az első pár rész után sem, ahol pedig folyamatos kapjuk a csapásokat. A Finding Carter nagyon jól megoldotta, hogyan tartsa fent az érdeklődést, anélkül, hogy csak egy pillanatra is elcsépelté válna.


2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Sajnos 5-ből 4-et nem láttam, de azért felvillanyozódtam, amikor megláttam az Orphan Blacket a listán. Nem nagyon találkoztam még olyannal, aki szerette, ismerte volna ezt a sorozatot. Mondjuk most szinkronizálták, szóval lehet, hogy népszerűbb lesz. Tetszett a bejegyzés!
    Üdv: Kriszti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Kriszti!
      Semmi gond nincsen ezzel, így fél év távlatából, már van, amit le is vennék erről a listáról. Mondjuk a Screamet, ami a második évaddal egyértelműen tisztázta, hogy a népszerűség hatalmába estek, és már csak azért is folytatni fogják, még ha nincs is értelme.
      Az Orphan Blacket sajnos egy kicsit mellékvágányra tettem a sok új sori miatt, így a legutóbbi évadairól nem tudok nyilatkozni, de a szinkronizálásnak mindig az a vége, hogy nő a népszerűség, és csak húzzák, mint a mézes madzagot. :/
      Köszi a kommentet! :)

      Törlés

Üzemeltető: Blogger.
emerge © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.