2016. július 8.

QUANTICO PILOT-KRITIKA

Újabb ismeretlen sorozatot hoztam nektek, ami tavaly ősszel indult az ABC sorozataként.
Igen, tudom, hogy megígértem a Screames kibeszélőt, de a második évadot elszúrták, amit még nem tudtam felfogni, így azóta inkább emésztem még magamban, ha nem gond.
A Quanticora egyébként a YouTube-on akadtam rá, egy fanvideókat készítő lány csatornáján láttam meg. (A lány egyébként magyar, úgyhogy dupla szerelem, hogy videókat készít a kedvenc sorozataimról, a kedvenc párosaimról.) Most a nyáron kicsit elvesztem sorozatok terén. A Flash második évada véget ért, októberben jön az új, a Trónok harca 6. évad is befejeződött, a Scream hetente jön, a Bates Motellel elakadtam, mert nem találom a következő részt felirattal, a többihez pedig nincs kedvem, szóval a Quantico jó időben talált rám.


Frissen toborzott FBI-ügynökök érkeznek a szövetségi nyomozó hivatali quantico-i kiképző bázisára. Ők a legjobbak, legértelmesebbek és legalaposabban leellenőrzött újoncok, szóval lehetetlennek tűnik, hogy egyikük gyaníthatóan egy nagyszabású, New York City-t célba vevő terrortámadás szellemi atyja. Pedig igen.
Forrás: x

Az események két szálon futnak, az egyik a támadás utáni kavalkádot mutatja be, ahol az egyik Quanticoban kiképzett ügynököt, Alexet vallatják ki, a másik pedig a kiképző bázisra röpít vissza minket, ahol az újoncokkal ismerkedhetünk meg. Alex visszaemlékezése alapján próbálunk rájönni, ki lehet a terrorista, mert ugye ő a tanoncok közt van, azonban eközben letartóztatják Alexet, mondván, ő volt a tettes.
Ez a váltott szemszög kicsit nehezen érthetővé tette az egészet, és néha túlságosan gyorsnak éreztem a váltást, de legalább fenntartotta az érdeklődésemet, és egy pillanatra sem mertem levenni a szemem a képernyőről, mert minden másodpercben történt valami.


[Vigyázat spoiler riadó!]
Alex karaktere egyenlőre pozitív élmény számomra. Magabiztos, okos, kiáll magáért, egyszerűen minden megvan benne, ami egy erős főhősnőhöz kell. Shelby a másik szereplő, aki megfogott, és kíváncsian várom, hogyan alakul ez a látható szikra közte és Caleb közt. A Nimah-s fordulat eléggé meglepett egyenlőre kérdéses, hogy ez az ikrek magánakciója, vagy az FBI tud erről, és tudatosan vették fel őket. A kiképző központ vezetői, Miranda és Liam egyenlőre elég furcsák, nem ismertették meg még őket olyan alaposan, hogy kiderüljön melyik érdemes a szimpatizálásra.
[Spoiler vége!]

Mindenesetre van egy rakat érdekes szereplőnk. Az tetszik, hogy mindegyikük más és más. Van köztük meleg, iszlám vallású nő, átlagos amerikai, a szépfiú. Így könnyű olyan karaktert találni, akivel a néző azonosulni tud, de félek, az, hogy így be lehet őket skatulyázni, arra utal, hogy nem elég egyediek. Persze az újoncoknak megvan a maguk "sötét" oldala, a múltjuk, titkaik, amik egy-két helyen piszkosak is ráadásként. Amit viszont furcsának találtam, mert mint említették is a leendő FBI-ügynökök múltját alaposan leellenőrzik, akkor mégis hogyan kerültek be ilyen alakok?


A legnagyobb félelmeim a sorozattal kapcsolatban, hogy (1) a kiképzőközpontbeli események klisébe csapnak át, és a szerelmi szálakat, amiknek a jeleit már most felfedezhetjük, túlbonyolítják, vagy (2) túl sokáig húzzák-vonják majd az egészet.
Én mégis érdemesnek tartom a sorozatot további nézésre, mert ha nem is a karakterek miatt maradunk képben, de az alapötlet fantasztikus, és érdekes figyelemmel követni, hogyan képzik ki a leendő FBI-ügynököket. Így én egyenlőre nagyjából 7/10-et adnék rá a gyorsasága miatt, és mert a szereplők talán egy kicsit klisésre sikeredtek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.
emerge © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.