2016. augusztus 24.

TAG - 25 DAL AZ ÉLETEMBŐL

Ezt a kihívást Annának köszönhetem, akit egészen idáig várattam a válaszaimmal, de most rászántam magam, szerintem az internet be is csődölt egy időre a sok YouTube videótól, de nagyon élveztem ezt a TAGet, ti is csináljátok meg bátran!
Próbáltam különböző előadókat és számokat beírni, aztán néhol nem jött össze. Idő közben fény derült arra, honnan jött a blog neve, hogy odavagyok a "no-name" énekesekért, meg az indie-ért, és hogy nyáron is ugyanolyan jó karácsonyi dalokat énekelgetni. A család most büszke rám.



1. Egy dal, ami a gyerekkorodra emlékeztet:
Mi sem jellemezhetné jobban a gyerekkorom, mint a Harry Potter filmek főcímzenéje. Még most is szerelmes vagyok ezekbe a dallamokba.

2. Egy dal, ami az exedre emlékeztet:

Ex nélkül nehéz ide illő zenét találni, de az egyik történetem szereplőjének valószínűleg Bea Miller - yes girlje jutna eszébe. Azt a sztorit legtöbbször erre is szoktam írni, szóval már eléggé hozzám nőtt.

3. Egy dal, amiről a szüleid jutnak eszedbe:
Anya imádja a latin-amerikai dalokat és táncokat, úgyhogy tessék, itt egy Enrique. A Duele el corazont még én is szívesen éneklem, ami elég ritka, mert anya annyiszor hallgat meg egy-egy számot, míg a végén már én vagyok rosszul tőle. Egyébként ezzel ő tisztában is van.

4. Egy dal, ami megnyugtat:
Imádok íráshoz filmek soundtrackjeit használni, a Testament of Youth - Prelude már régóta ott van az "Íráshoz" nevezetű lejátszási listámon (, ami egyébként csak a fejemben létezik, mert ilyenkor egy dal megy folyamatos lejátszádon). Megnyugtat, ellazít és kikapcsol.

5. Egy dal, ami a fejedben ragad, ahányszor meghallod:
Nagyon sok ilyen szám van, de Jake Miller - Selfish Girls c. száma hihetetlenül dallamos.

"This song's for selfish girls
They want the whole wide world
They just want everything"

6. Egy dal, ami egy jó barátodra emlékeztet:
Kedves, Cs.! Mivel a másik szobatársunk csak Violetta számokat ismer, azt pedig nem linkelem ide be, maradsz te és őrült Swiftie a New Romanticsszel.

7. Egy dal, ami az előző nyárra emlékeztet:
A London Grammar Darling Are You Gonna Leave Me c. száma számomra a 2015-ös nyár TOP1 slágere volt.

8. Egy dal, ami az első szerelmedre emlékeztet:
Ez a szerelem téma nem nyerő nálam. Nem is szeretem az erről szóló dalokat, arról a srácról pedig, aki inkább csak tetszett, nem voltam belé szerelmes, inkább ne beszéljünk. Nesze nektek Wasted Years! (Tudom, a számnak nem ez a lényege, de azért a cím stimmt, nem?)

"So understand
Don't waste your time always searching for
those wasted years
Face up... make your stand
And realise you're living in the golden years"

9. Egy dal, ami reményt ad:
...hogy van még igaz szerelem.

10. Egy dal a kedvenc bandádtól:

Életem legfurább pillanata volt, mikor tudatosult bennem, hogy a The Neighbourhood alig egy órányira van tőlem, és lehet, hogy épp a kedvenc számaimat éneklik, míg én otthon ülök a fotelemben, és őket hallgatom unásig. Rövid válogatás után jöjjön a West Coast, mert annak ellenére, hogy rap, oda-vissza tudom a szövegét.


11. Egy dal a kedvenc filmedből sorozatodból:

Film? Az meg mi? Én csak sorozatokat ismerek! Vicceltem.

(Nem.)
Mivel a Harry Potter zenéjét már ellőttem, Az élet csajos oldalának a főcímzenéje nagy kedvencem. Annyira Brooklyn!




12. A dal, amit legutóbb hallgattál:

"I don't dance, don't ask, I don't need a boyfriend
So you can go back, please enjoy your party
I'll be here"

13. Egy dal, ami egy olyan barátodra emlékeztet, akivel már nem vagytok jóban:
Csak keveset beszélünk, ez még nem jelent semmit, ugye P.? Azért remélem, még emlékszel rá:

"Where are you and I'm so sorry
I cannot sleep I cannot dream tonight
I need somebody and always
This sick strange darkness
Comes creeping on so haunting every time"

14. Egy dal, ami a szerelmedre emlékeztet:
Megint a szerelem... Oké. Akkor for him. Troye Sivantól.
El sem hiszem, hogy eddig nem is volt még egy Troye-szám sem.

15. Egy dal, amit szívesen énekelsz:
Beszúrnék én ide nektek valami karácsonyit (Rockin' around the christmas tree, at the... - aki tudja folytatni, írja meg kommentbe, és kap egy virtuális, nagy pacsit!), szerintem nem értékelnétek, szóval legyen Marty kis dala a Madagaszkár 3-ból olyan fülbemászó, hogy néha tudat alatt is hangosan énekelgetem. Szerencsére a nővérem mindig ott van, hogy szóljon, hogy borzalmasan énekelek. Tatatararara ratta cirkusz...



16. Egy dal, ami megríkatott:
Troye Sivan Ease c. dala olyannyira illik a mostani érzéseimhez, hogy a blog címében is helyet kapott. És milyen jól is jött ki, mert a hangzása hasonlít a Ginny's-re. Ez a szám kisegített a legnehezebb éjszakákon, kihozta belőlem a legroszabb érzéseket, hogy aztán - valóban - sokkal könnyedebbnek érezzem magam. Imádom, és ha valaha is Troye Magyarországra jön, én ott fogom kiabálni vele ezeket a számokat.

"I'm down to my skin and bone
And my mommy, she can't put down the phone
And stop asking how I'm doing all alone, alone
Well the truth is the stars are falling, ma
And the wolves are out c-calling, ma
And my home has never felt this far"

17. Egy dal, amitől rögtön táncolni támad kedved:
Most épp az Emblem3 - I Love LA c. számára lenne kedvem ropni egyet, főleg, hogy igazi nyári dal, és a napfényes Kaliforniáról szól.

18. Egy dal, amit szeretsz, de ritkán hallgatod:
Rengeteg ilyen szám van Halseytől, a The 1975-tól, de akár a régiek is ott vannak: All Time Low, blink-182, Arctic Monkeys és még sorolhatnám. Épp ennek a kihívásnak a kapcsán akadt meg a szemem a The 1975 falling for you-ján. Szóval legyen ez! Olyan kis melankolikus, esős, szomorú az egész dal. Tökéletes éjszakai autózásokhoz.

19. Az első dal a lejátszási listádon:
A kedvencek listán a The Cab - Angel With A Shotgun, ami Newtra emlékeztet az Útvesztőből.

20. Az utolsó dal a lejátszási listádon:


21. A jelenlegi kedvenc dalod:
Sose kérdezd...

"All you gotta do is trust that I'm being true
And do it for the people who love you"

22. Egy dal, amit valaki énekelt neked:
Hát, ilyen szerintem nem volt, úgyhogy ezt kihagyom.

23. Egy dal, amit ki nem állhatsz:
Happy, happy, happy...
Hé, Pharrell, mondtam már, hogy pesszimista típus vagyok? Engem nem nyűgözöl le.
Be se linkelem, engem mára hagyjatok!

24. Egy dal, amire egy barátoddal táncoltatok:
Itt már aztán nem tudom kihagyni azt a Rockin' Around The Christmas Tree-t, a szobatársamnak még egy videója is van az akcióról...
Hallgassátok, járjon át titeket a hamisíthatatlan karácsonyi hangulat!
Imádom!

25. Egy dal, amit egész nap tudnál hallgatni és nem unnád meg:
A végére akkor búcsúzom a One Night Only - Can You Feel It-tel. Igazi klasszikus a szememben, bárcsak több számot csinálnának nézettség ide vagy oda. Ők a legjobb "no-name" banda, akiket ismerek.





Nektek mik a válaszaitok, milyen zenei stílus áll legközelebb hozzátok? És a legfontosabb: szeretitek a karácsonyi dalokat, és ha igen, mehet a virtuális pacsi?

2 megjegyzés:

  1. Ez egy nagyon izgalmas TAG, én mindig is szerettem olvasni mások zenei ízléséről, főleg, ha az még közel is áll az enyémhez! :D A The Neighbourhood nekem is régóta nagy kedvencem, és imádtam volna eljutni a koncertjükre, de hát ez idén nem jött össze... viszont még van idő, egyszer tuti eljutunk majd! :'D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Vix!
      Fő az optimizmus, ugye? :D Reménykedem a dologban én is, hívtak már vissza fesztiválokra zenészeket, akik már egyszer voltak itt, hátha a The Nbhd is köztük lesz.
      Egyébként gondolkodtam rajta, hogy kihívjalak, de nem szeretem, mert sosem tudom, hogy mennyire áll az emberek kedvéhez egy ilyen TAG, úgyhogy lophatod, ha szeretnéd! Kíváncsi vagyok a válaszaidra. :)

      Törlés

Üzemeltető: Blogger.
emerge © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.