2018. június 21.

TAG - ALTERNATÍV ÉRETTSÉGI

Az utóbbi héten, mióta nem tettem közzé semmit, próbáltam egy kis szünetet tartani a bloggal, hogy kicsit távolabbról megvizsgáljam az érzéseimet vele kapcsolatban, mert az utóbbi időben nem igazán tetszett, amit láttam, ha megnyitottam az oldalt. Lehet, hogy a maximalizmus beszél belőlem, de erősen fontolóra vettem, hogy itt hagyok mindent, és vissza se nézek.
Aztán megállított a tudat, hogy két éve dolgozom azért, hogy ott tartsak, ahol. Szóval bocsi, srácok, nem ígérek semmit. Nem tudom, mi fog változni, mi fog menni, maradni, vagy hogy én maradok-e. Addig is itt egy poszt, amit még a hűhó előtt megírtam. Csak néhány random tény rólam.
Köszönöm a kihívást Floreának, aki most csatlakozott a blogger közösséghez, de máris jobban csinálja, mint a többség! Nézzetek be hozzá! A kihívás létrehozásáért pedig a Felnőtt szemmel blog írójának küldök köszönetet, az ő blogján megtaláljátok a szabályokat, meg hogy mi is ez, néhány elgondolkodtató cikk között. Erősen ajánlott!




Random tények

Mi a legfurcsább visszatérő rémálmod?
Már évek óta visszatér egy furcsa kép, ami leginkább egy érzést ragad meg, és addig fojtogat vele, amíg fel nem ébredek. Ebben az álomban egy fonalon sétálok, ami körbe-körbe és össze-vissza halad lefelé, de mindig megakadok egy csomónál, amit nem tudok kibogozni. Nem hangzik rémálomnak, de egyszerűen frusztrált és zavart leszek tőle.
De van egy olyan verzió is, amiben mindig sietek, futok, mégis elkések. Ennek a rémálomnak általában változnak a körülményei - a helyszín, az emberek, az ok, amiért nem tudok odaérni, ahová szeretnék.

Ha választhatnál három olyan tulajdonságot, amilyen embereknek mind tetszenél, melyikeket választanád?
Nyitott, toleráns, intelligens embereknek szeretnék tetszeni. Az első egy fontos tulajdonság az életben, a második magában egy kapcsolatban szerintem, a harmadik pedig nem azokra vonatkozik, akik tudálékosak, hanem azokra, akiknek megvan a józan paraszti eszük.

Melyik a kedvenc mémes oldalad?
Facebookon van egy The Ugly Side of Tumblr nevű oldal, amin imádunk nevetni a barátaimmal. A Tumblr eleve a legfurcsább, legegyedibb emberek közösségi médiája, ez a Facebook-oldal meg még válogat is a kiírásaik közül. Nem egy kedvenc poénomat gyártották le.

Mi a legjobb és legrosszabb tulajdonságod?
A legrosszabb, hogy néha alaptalanul ígérgetek. A legjobb, hogy kreatív vagyok.

Ki a példaképed, és miért? Ha bárkit választhatnál, akivel leülhetsz ebédelni, őt választanád?
Sokat gondolkodtam ezen a kérdésen, mert egy olyan személyt kerestem, aki keményen megdolgozott azért, ahol tart, de sikeres abban, amit csinál, emellett környezettudatos és felfedező is. Amikor pedig ezek az irányvonalak megjelentek a fejemben, egyenes út vezetett két emberhez: Finn és Jack Harris. Végigkövettem a testvérpár YouTube-os tevékenységét, ahonnan kinőtték magukat. Sajnos már nem nagyon töltenek fel tartalmakat, pedig az utazgatós és munkákról szóló videóik sokat tanítottak nekem. De követem őket Instagramon, és nagyon tetszik a munkásságuk és a személyiségük is, szóval nagyon szívesen ülnék le velük ebédelni is.

Fagyi vagy jégkrém?
Jégkrém. Csokibevonatos, mogyoródarabkás jégkrém.

Van olyan dolog az életedben, amit soha nem mondtál el senkinek?
Szerintem mindenkinek vannak ilyen dolgai, így köztük nekem is. Épp a titkomat olvasgatjátok.

Van valami olyan szokásod, amivel véded a környezetet?
(Mintha a kérdőív létrehozója ezzel a kérdéssel egyenesen hozzám szólna ;) .) Nem vásárolok nagy ruhamárkáknál; ha a koliban vagyok, nem vásárolgatok minden nap élelmiszert, hanem otthonról viszek, ami segít csökkenteni a szemételőállítást; újra fel szoktuk használni a nejlon zacskóinkat és a műanyag kupakokat is újrahasznosításra gyűjtjük; leálltam az ásványvíz- és üdítőfogyasztással, és kávét sem iszom (csokit sem veszek magamnak); és kertészkedem - itthon és nagyszüleimnél is terem zöldség és gyümölcs, ami mondhatni bio, mert nincs permetezve. Még több apró dolog van, de ezeket azért tartom fontosnak megemlíteni, hogy lássátok: nagyon kis és egyszerű szokásokkal is segíthetünk.

Mi a kedvenc társasjátékod?
Az egyik szobatársam, alias legjobb barátnőm és a családja tanított egy kártyajátékot, amikor náluk töltöttem a szilvesztert. Rikitikinek hívták, de Wikipédián rikiki néven szerepel. Kicsit máshogy játszottuk, de annyira tetszett, hogy azóta az egész család - nagymamától kis unokahugiig mindenki - ismeri.

Szereted a tűzijátékot? Melyik volt eddig a legemlékezetesebb, amit láttál?
Kiskoromban utáltam a tűzijátékot, nagyon hangos volt és dörgésre emlékeztetett, amitől szintén rettegtem. Azóta kibékültem a dologgal, a legemlékezetesebb a tavalyi augusztus 20-adikai volt Budapesten, a parlamenttel szemben, na meg az azt követő heringpartis metrózás, mikor apukám a tömeg közepén állva viccelődve megszólalt, hogy "most kéne egy bombarobbantás". Alsó hangon csak 20 fej fordult felénk.


Emlékek

Melyik volt az első ruhád, amit magadnak vettél, vagy választottál?
Egyszer a szüleimmel elmentünk valami vásárba, ahol anya ruhát akart venni nekem és a nővéremnek, de elkezdtem panaszkodni, hogy én nem akarok még egy rózsaszín meg csillámos felsőt, kéket akarok hordani! És vettünk egy kék inget, ami végül, mint kiderült, nagyon szúrós anyagú volt.

Az utóbbi években mennyi volt a leghosszabb idő, amit Facebook nélkül töltöttél, és milyen alkalomból? Mit csináltál helyette?
Valójában boldogan élek Facebook nélkül. Az írói profilomat szoktam figyelni a blog miatt - hirdetésekre és olvasgatásra -, de az igazi profilomat kb. havi egyszer nézem. Inkább a Messenger funkciót használom, meg az Instagramot.

Mi volt általánosban a kedvenc online- vagy videojátékod?
Sims. De mivel szerettem apát figyelni, mikor ő játszott (egy gépet használtunk), a Need for Speedet, meg a World of Tanks-et is imádtam. Abban jobb voltam, mint apa.

Mi volt a jeled óvodában?
Búzavirág.

Melyik volt életed legjobb bulija, és mi tette azzá?
Az egyik osztálytársam szülinapi bulija volt tavaly télen. Éppen nagyban élveztük a partit, amikor valaki egy kővel kívülről beütötte az ablakot. Valami kétes kinézetű pasas volt, és azt üvöltötte, hogy kapcsoljuk ki a zenét. De nem állt meg a rongálásnál, bejött az udvarba, és ott kiabált egy szilánkkal vagy késsel fenyegetőzve (én nem mentem ki a házból). Zene leállt, hívták a tulajt, teljes káosz. Veszekedésbe kezdtek odakint, az egyik lányt be is rángatták, mert majd' elájult a félelemtől. Közben nyugtattam az embereket, akik bent voltak és már kissé ittas állapotban fegyvereket kezdtek keresni, hogy leverik a pasit, meg a rendőrséget tárcsázták volna. Lényeg a lényeg: a pasit elzavarták, kijött a tulaj, mondta, hogy semmi vész, a buli meg ment tovább. Azóta is nevetnem kell, ahányszor eszembe jut az az este, mert rémisztően hangzik, de az egész csak az emberi hülyeséget meg a túldrámázást prezentálta.

Melyik tárgyat tanította a kedvenc tanárod, és mitől vált a kedvenceddé?
A földrajzot -  hát mi mást? Meg a törit, de az lényegtelen. Minden órán tanultam valami újat, valami érdekeset, amitől szélesedett a látóköröm és egy új szeletet kaptam a világból. És mindez azért, mert látszott a tanárnőn, hogy szereti ezt tanítani, és közvetlen volt velünk, mégis megkövetelte a tiszteletet. Tudta, hogy nem mindenkinek kell a földrajz, és hogy nem ez a legfontosabb tárgy a világon, mégis fontos dolgokról beszéltünk, amikből később profitálni tudunk, és amik érdekesek.

Melyik volt a legemlékezetesebb születésnapod?
Általános iskolába jártam, talán 11-12 éves lehettem. Igazából csak arra emlékszem, hogy az ebédlőasztalunk körül ültünk a barátaimmal, üdítőt ittunk, és annyira megnevettettem az egyik barátomat, hogy rámköpte a narancslét.

Miről szólt a legérdekesebb előadás, amin valaha voltál?
Indiáról. Hetedikes voltam, és egészen addig el akartam jutni oda, de azon az előadáson elég sok kultúrsokk ért, ami elvette a kedvem az országtól -, bár nem ez volt a célja az előadónak.

Mi volt a legötletesebb nicknév, vagy felhasználónév, amit megadtál?
Ginny Deliza.


Fantázia

Mi az az esemény, amit a legjobban vársz? Hány nap van még addig?
A nap, amikor külföldre költözhetek továbbtanulás miatt. Bár tudnám, mennyi napot kell még várnom addig!

Ha bármilyen frizurád lehetne, milyet választanál?
Gesztenyebarna, frufruval.

Mi az álommunkád, amivel negyven évig szívesen foglalkoznál?
Szívesen dolgoznék a NatGeonak, a NASA-nak vagy az ENSZ-nek kutatóként, szabadidőmben pedig írnék.

Ha mindenképpen népszerű lennél a jövőben, de te választhatnád meg, mivel válsz azzá, mit választanál?
A Földért tett fáradozásaimért szeretnék népszerű lenni, mondjuk mint ENSZ környezetvédelmi nagykövet vagy valami hasonló. Szerintem tök jó lenne, ha a környezetvédelmet tudnám népszerűsíteni a fiatalok körében, és egy új életmódot teremthetnénk, a "healthy" mellé. A másik lehetőség, hogy kiadok egy könyvet, ami ha nem is világszerte, de Magyarországon felkapott lesz.

Ha írtál/írnál regényt, az miről szól(na)?
Amin most dolgozom a másik blogomra, dióhéjban a híresség árnyoldalát mutatja be. Karakterközpontú regény, mint általában a történeteim nagy része.

Szerinted van élet a Földön kívül? Mi történhetne, ha hirtelen felvennék velünk a kapcsolatot?
100%-ig biztos vagyok benne, hogy nem vagyunk egyedül a világegyetemben. Ha felvennék velünk a kapcsolatot, valószínűleg nem földi nyelvi eszközöket használnának, így rengeteg időbe telne megfejteni, mit akarnak. Ha ők találnak meg minket, biztos fejlettebbek, de az nem, hogy gyarmatosítani jönnének. Elképzelhető, hogy jó szándékaik vannak, nem?

Ha választhatnál, mennyi idős lennél most? Miért?
Éppen annyi, amennyi most vagyok. Az ember ilyenkor még lazulhat, nem kell számlák meg ilyen "felnőtt-dolgok" miatt aggódni, csak az a dolgunk, hogy megalapozzuk a jövőnket és szép emlékeket szerezzünk. Ráadásul szeretem várni a 18-at.

Hogyan változna a világ, ha kiszivárogna, hogy tíz évünk van hátra egy meteor becsapódásáig?
Valószínűleg kitörne a tömeghisztéria. Az emberek nem járnának iskolába, dolgozni, nem fizetnének számlát, mert minek? Rabolnának, fosztogatnának. Az értelmesebbek talán igyekeznének teljesíteni a bakancslistájukról egy-két pontot. Eközben a tudósok éjt nappallá téve dolgoznának, hogy ne következzen be idő előtt a vég, és még milliárd évek múlva a Nap eljátszhassa a porszívó szerepét.

Ha kivehetnél öt tantárgyat, de másik ötöt kellene megnevezned, amiket a helyükre beillesztenél, mit cserélnél, és mire?
Nem lenne négy éves fizika és három éves biológia, helyükre pénzügyi ismereteket és pszichológiát tennék, utóbbin talán jó ötlet lehet, ha a diákok egyesével beszélgethetnének egy pszichológussal. A drámát, rajzot, médiát, éneket is kivenném a kötelező tárgyak közül. Úgy összességében szerintem a legcélravezetőbb, ha a diákok maguk választják ki, milyen órákat akarnak felvenni annak függvényében, hogy meglegyen az x óraszámuk.

Ha lenne egy Facebook-oldalad, vagy Instagramod, esetleg YouTube-csatornád százezer követővel, akik mind harmincas-negyvenes szülők, mit mondanál nekik?
Tippeket adnék, hogyan neveljenek értelmes felnőtteket.


Kihívottam:
Réka, a Pepitakastély írója, akihez hasonló kitartó, elhivatott és kreatív bloggert találni baromi nehéz

2 megjegyzés:

  1. Drága Ginny, mi lesz velem, ha itt hagyod ezt a csodás blogot? Látom, milyen sokat és milyen keményen dolgoztál érte és azt gondolom, megéri ;) Természetesen a te döntésed, ha jobban érzed magad a GinnEase nélkül, azt is megértem. Én is gondolkodtam már azon, hogy abbahagyom a blogolást, nem is egyszer...
    A poszt lényegére térve pedig azt kell, mondjam, csodás lett! Úgy érzem, tök sok újdonságot tudtam meg rólad, viszont többször mosolyogtam "mindentudóan", hogy 'Á, én bizony ezt tudtam rólad :D'.
    Nagyon köszönöm a kedves szavakat, fogalmad sincs, mennyire fel tudod dobni ilyenkor a kedvem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Téged akkor is boldogítanálak, hiszen ott a másik blogom és a közös projektünk! ;) Nagyon sokat gondolkoztam, hogy mi legyen a GinnEasezel, több posztot megírtam, ellene-mellette érveket gyűjtöttem, de még mindig nem tudom...
      Örülök, hogy tetszett a poszt, alig várom, hogy olvassam a te válaszaidat! <3
      És te se add fel! Még sok posztot várok tőled!

      Törlés

Üzemeltető: Blogger.
emerge © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.