2019. május 20.

HARMADIK BLOGSZÜLINAP: ÉS FÜGGÖNYT LE?

A legutolsó pillanatokig húztam, hogy megírjam ezt a posztot. Lassan vége a napnak, és vele a blog szülinapjának is.

Hihetetlen, hogy ennyi ideig kitartottam emellett az oldal mellett, amit 16 évesen hoztam létre még más elképzelésekkel, de tele ötletekkel, motivációval. Annyi jó példa volt előttem, más bloggerek, akiknek esztétikus volt az oldaluk, saját képeket használtak, mindig érdekes dolgokról írtak akkor is, ha a célközönségük éppen a 30-40-es éveikben járó nőket érintette. Rengeteg ember megfordult a csoportokban, többé-kevésbé volt is aktivitás, de ha más nem, kritikát, véleményt, tanácsot mindig lehetett kérni, és adtak is. Ezek a dolgok lassan vesztek ki a közösségből, mintha a víz egyre messzebb sodorta volna az embereket, aztán valami furcsa félsivatagot hagyott volna itt, ahol néhány gyenge kis növényke próbálkozik még, de nincs táptalajuk, ami támogatná őket.
Ugyanilyen lassan veszett ki belőlem is a vágy, hogy alkossak. Sokszor menekülhettem ebbe, ha a problémáim a való életben elleptek és fojtogattak, ide menekülhettem, amikor senkivel nem tudtam beszélgetni, amikor meg akartam fejteni magamat, de akkor is, ha csak szórakozni akartam, elképzelni, milyen lenne, ha egészen más életet élnék. Az idő nagy részében tényleg segített az írás, de mostanra az arányok felcserélődtek, és inkább csak szenvedés ez a hobbi. Amikor nem írok, elfog a bűntudat, hogy így cserbenhagyom az olvasókat, és cserbenhagyom azokat az ötleteket is, amiken órákat és napokat dolgoztam, de amikor leülök végre-végre írni, csak azon jár az agyam, hogy fogom elrontani. Hozzá sem tudok kezdeni, csak nézem, ahogy villog a kurzor, és legszívesebben sírnék és sikítanék, mert ez az egész olyan, mintha képtelen lennék kiereszteni egy részemet. Mintha 0-24 arra kényszeríteném ezt a részt, hogy maradjon nyugton, mert neki ezen a világon semmi helye. Mert ő egy folytonos kudarc-érzés.
Egy ideig hitegettem magam, hogy ennek nem kell így lennie, hogy ha elég erősen próbálkozok, sikerülhet megfogni az életet, és szavakba önteni, de képtelen vagyok rá, mert csak magamról tudok írni úgy, hogy az hiteles legyen. (Ilyenkor értem meg igazán, miről beszélt Babits A lírikus epilógjában. Szegény forog a sírjában, hiszen közel sem érek fel az ő művészetéhez.) Hiába a kedves szavak tőletek, az egy-két napig tartó motiváció löket, a kósza, új ötletek, mindig sikerül visszacsúszni ebbe a "csinálom, de mégsem"-állapotba.
A GinnEase sem az már, ami régen volt. Egyrészt minek cikkeket írni, ha nincs közönség aki olvassa őket, másrészt nem tudom, képes vagyok-e olyan őszinte lenni, hogy kizárólag személyes írásokat osszak meg, még azokról az eseményekről is, amikre abszolút nem vagyok büszke. És titeket, megmaradt olvasókat érdekelne ez egyáltalán?

Borzalmas, hogy ilyen gondolatok kísérik ezt a posztot, hiszen ennek egy ünneplésnek kellene lennie, csakúgy, mint az előző években. 26 ezer megtekintés, 103 poszt, 321 megjegyzés, 58 eszméletlenül kedves rendszeres olvasó és csak pár ártó, önkritikus gondolat - ennyi választ el attól, hogy egy időre (vagy örökre) lezárjam a GinnEase fejezetét az életemben.
Nagyon vagy sehogy, mondta Fodor Ákos.

7 megjegyzés:

  1. Hát ezt szomorúan olvastam, szerintem adj időt magadnak és a blognak is. Nekem például jót tett, másrészt folyamatosan változunk mi is, a blog miért nem változhatna témáját és posztjait tekintve?
    Sajnálnám, ha távoznál, szerettem olvasni a bejegyzéseidet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Bocsánat a kései válaszért. Nagyon sokat gondolkodtam azon, mi legyen, azt találtam ki, hogy idén nyáron még belehúzok, írok ahogy tudok, aztán meglátjuk, hogy a következő tanévem hogy sikerül. Az teljesen elképzelhető, hogy kicsit másfajta bejegyzések lesznek, mert teljesen igazad van, megváltoztam és az igényeim is megváltoztak, hogy miről szeretnék írni.
      Köszönöm a kedves szavakat! :)

      Törlés
  2. Szia!
    Én nagyon szerettelek olvasni csendesen a háttérből, szóval szomorúan olvasom ezt. Kb bármiről írtál, én szívesen fogadtam, talán a legjobban a személyesebb vagy bakancslistás/tervezgetős posztjaidat szerettem. A hangvételedben van valami nagyon egyedi, és érdekes - nem üres és felszínes posztokat írsz, ami tök ritka.
    Remélem nem veszed rossz néven, de nekem úgy tűnik, hogy túlságosan sokat foglalkoztat, hogy megfelelj és "tartalmat gyárts", pedig olyan, mintha ezzel egy csomó plusz terhet pakolnál magadra meg az egész blogolás dologra. Persze az már elég szubjektív, hogy ki minek fog fel egy blogot - egy olyan platformnak, amit elsősorban másoknak gyártasz, vagy olyannak amit elsősorban saját magad miatt csinálsz - terápiás, fejlesztő, hobbi stb. célzattal.
    Mindenesetre csak arra akartam kilyukadni, hogy szerintem tök jó, ha magadról írsz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm szépen a kedves szavakat, igazán sokat jelentenek nekem. Egyáltalán nem veszem rossz néven, teljesen igazad van, és igyekszem is változtatni. Most ahogy pihentettem a blogolást, akárhányszor eszembe jutott, hogy írni szeretnék ide, mindig valami személyes téma merült fel, úgyhogy az biztos, hogy amikor visszatérek, nagyon sokat fogok mesélni az utóbbi időszakról.
      Köszönöm a kommentet! :) <3

      Törlés
  3. zard mar be a blogod
    annyira szar hogy az mar faj

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi lennék, mit gondoltál, amikor ezt legépelted, és elküldted.
      Egyrészt, ha valami frusztrál, vegyél egy kondibérletet, és akkor nem kell más embereket boxzsáknak használnod, vagy ha irigykedsz, dolgozz meg azért, hogy rád legyenek irigyek.
      Másrészt most ezt miért kéne magamra vennem? Nem ismerlek, te sem ismersz, névtelenül írtál, ráadásul a mondanivalód rendes érvelés hiányában szart se ér. Szóval kérlek-kérlek, szánj meg azzal, hogy legalább beleteszel egy olyan mondatrészt, hogy "azért, mert", és akkor magamba szállok, addig is ez csak egy vicces komment lesz, amit majd mutogatok másoknak, hogy "jé, ezt is megéltem".
      Várom a válaszod, már ha van elég vér a pucádban! Addig is köszi a hozzászólást! Annyival gazdagabb lettem tőle....! <3

      Törlés
    2. Jé, ez a csaj mindekinek a blogjéra ugyan azt írja be, néha felbukkan, elűnik, mint egy vírus, szóval kár rá pazarolni szavakat is. :D
      Én is csendben (nagyon csendben XD) követtelek, hol eltűnök, hol felbukkanok, visszanézegetem a bejegyzéseid, de azért örülök, hogy még itt vagy. ^^

      Törlés

Üzemeltető: Blogger.
emerge © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.